11 kwietnia 2021

Nauka 1 na 1 czy w grupie

Podczas mojej nauczycielskiej przygody miałam okazję uczyć 3-latkę, przedszkolaków, uczniów szkoły podstawowej, gimnazjalistów, licealistów, studentów i dorosłych. I jestem wdzięczna za te wszystkie doświadczenia, bo wiem teraz, z którą grupą docelową i w jakiej formie pracuje mi się najlepiej.

Przedszkolaki to zdecydowanie nie moja bajka, ale muszę się tu nisko ukłonić w stronę Pań przedszkolanek, ponieważ uważam, że Wasza praca jest wręcz heroiczna!

Bardzo miło wspominam pracę w gimnazjum, chociaż za każdym razem, kiedy mówiłam komuś gdzie pracuję, osoba ta robiła taką minę, jakbym pracowała co najmniej w zakładzie psychiatrycznym:) Dla mnie jednak to było wspaniałych 13 lat zbierania doświadczenia i uczenia się tego wymagającego zawodu.

Po tylu latach jestem przekonana, że grupa, z którą najlepiej rezonuję to “wysoka” szkołą podstawowa, licealiści i dorośli. Pracuję zarówno 1 na 1 , jak i w małych grupach. I tu pojawia się pytanie: dla kogo nauka 1 na 1, a dla kogo w grupie?

  • Nauka 1 na 1 jest idealna dla kogoś, kto chce przygotować się do konkretnego egzaminu (egzamin ósmoklasisty lub matura) lub przećwiczyć wybraną partię materiału. Ustalam wtedy zindywidualizowaną ścieżkę nauczania i pracujemy dążąc do osiągnięcia założonego celu. Takie zajęcia proponuję również uczniom, którzy z różnych powodów czują się niekomfortowo w grupie (wolne tempo pracy, dysfunkcje, nieśmiałość).
  • Nauka w małej grupie (to bardzo ważne – do 6 osób) jest świetnym rozwiązaniem na zajęcia typowo konwersacyjne do dorosłych, którzy mają wyrównany poziom i zależy im na swobodnej komunikacji w języku angielskim. W małej grupie świetnie sprawdzają się tzw. “small talki” oraz symulacje rozmów z obszaru “everyday English” – dialogi w restauracji, u lekarza, w sklepie. W silniejszej grupie można tworzyć tzw. grupy dyskusyjne, uczyć sztuki argumentacji czy negocjacji .

Bez względu na to, czy uczysz się w systemie 1 na 1 czy w grupie, niezwykle ważna jest systematyczność i konsekwencja. Bez tego, nawet najlepiej dobrana oferta kształcenia nie pomoże ci osiągnąć wymarzonego rezultatu.

A Ty? Wolisz uczyć się indywidualnie, czy w grupie? Jakie są Twoje doświadczenia z uczeniem się języków obcych? Napisz w komentarzu:)

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

British and american English 3

British and american English 3

Dlaczego ucząc się słówek dotyczących mebli używasz słowa "wardrobe" w znaczeniu "szafa", a pewna znana piosenkarka śpiewa 'There's a she wolf in the closet', mając na myśli dokładnie to samo? A czy będąc za granicą w restauracji, chcąc poprosić o rachunek,...

English Idioms 4

English Idioms 4

Przed Tobą kolejna odsłona angielskich idiomów, czyli wyrażeń, które w dosłownym tłumaczeniu często pozbawione są sensu, stanowią jednakże istotną część mowy potocznej. Te niesamowite zwroty możesz "zasłyszeć" na ulicy, oglądając filmy w oryginale lub czytając...

2 okres warunkowy

2 okres warunkowy

Gdybanie na temat teraźniejszości lub przyszłości to w języku angielskim drugi okres (lub tryb) warunkowy. Budowę zdania oraz rzeczy, o których należy pamiętać omówiłam tutaj, teraz pora na zadania: Exercise 1 Fill in the gaps using appropriate forms of the verbs...

If I were a rich man…

If I were a rich man…

Jestem niemal pewna, że każdy z nas z nas chociaż raz w życiu zastanawiał się, co by zrobił, gdyby był bogaty. Co by kupił, dokąd by pojechał, jakich to projektów by nie zrealizował. Bycie bogatym ot tak nie jest warunkiem łatwym do spełnienia, ale nie jest też...

0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do zakupów