Nauka 1 na 1 czy w grupie

Podczas mojej nauczycielskiej przygody miałam okazję uczyć 3-latkę, przedszkolaków, uczniów szkoły podstawowej, gimnazjalistów, licealistów, studentów i dorosłych. I jestem wdzięczna za te wszystkie doświadczenia, bo wiem teraz, z którą grupą docelową i w jakiej formie pracuje mi się najlepiej.

Przedszkolaki to zdecydowanie nie moja bajka, ale muszę się tu nisko ukłonić w stronę Pań przedszkolanek, ponieważ uważam, że Wasza praca jest wręcz heroiczna!

Bardzo miło wspominam pracę w gimnazjum, chociaż za każdym razem, kiedy mówiłam komuś gdzie pracuję, osoba ta robiła taką minę, jakbym pracowała co najmniej w zakładzie psychiatrycznym:) Dla mnie jednak to było wspaniałych 13 lat zbierania doświadczenia i uczenia się tego wymagającego zawodu.

Po tylu latach jestem przekonana, że grupa, z którą najlepiej rezonuję to “wysoka” szkołą podstawowa, licealiści i dorośli. Pracuję zarówno 1 na 1 , jak i w małych grupach. I tu pojawia się pytanie: dla kogo nauka 1 na 1, a dla kogo w grupie?

  • Nauka 1 na 1 jest idealna dla kogoś, kto chce przygotować się do konkretnego egzaminu (egzamin ósmoklasisty lub matura) lub przećwiczyć wybraną partię materiału. Ustalam wtedy zindywidualizowaną ścieżkę nauczania i pracujemy dążąc do osiągnięcia założonego celu. Takie zajęcia proponuję również uczniom, którzy z różnych powodów czują się niekomfortowo w grupie (wolne tempo pracy, dysfunkcje, nieśmiałość).
  • Nauka w małej grupie (to bardzo ważne – do 6 osób) jest świetnym rozwiązaniem na zajęcia typowo konwersacyjne do dorosłych, którzy mają wyrównany poziom i zależy im na swobodnej komunikacji w języku angielskim. W małej grupie świetnie sprawdzają się tzw. “small talki” oraz symulacje rozmów z obszaru “everyday English” – dialogi w restauracji, u lekarza, w sklepie. W silniejszej grupie można tworzyć tzw. grupy dyskusyjne, uczyć sztuki argumentacji czy negocjacji .

Bez względu na to, czy uczysz się w systemie 1 na 1 czy w grupie, niezwykle ważna jest systematyczność i konsekwencja. Bez tego, nawet najlepiej dobrana oferta kształcenia nie pomoże ci osiągnąć wymarzonego rezultatu.

A Ty? Wolisz uczyć się indywidualnie, czy w grupie? Jakie są Twoje doświadczenia z uczeniem się języków obcych? Napisz w komentarzu:)

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Słownictwo

False friends

„False friends”, czyli „fałszywi przyjaciele” to w języku angielskim wyrazy, na które trzeba uważać! Brzmią podobnie, jak w języku polskim, ale znaczą zupełnie coś innego. Jest ich około 120. W tym wpisie jednak wezmę na tapet 10 najbardziej popularnych. Let’s start:) Przykład: Yesterday I eventually managed to talk to my boss. – Wczoraj w końcu udało mi się porozmawiać z moim szefem. 2. actually

Czytaj więcej »
Kącik zadań

I know basic English idioms (part 2)

W dzisiejszym, wiosennym kąciku zadań pora na przećwiczenie idiomów, które prezentowałam na blogu. W tym wpisie – część 2, czyli 25 kolejnych podstawowych wyrażeń idiomatycznych. Przetłumacz wyrażenia podane w nawiasach na język angielski: 26. Megan …………………………………………………………………… (bardzo się denerwowała) when she was walking towards the altar. 27. Harry, at last! I haven’t seen you ………………………………………………………………….. (od wieków) ! 28. It hadn’t been a month

Czytaj więcej »
Kącik zadań

I know basic English English idioms (part 1)

Pora na przećwiczenie idiomów, które prezentowałam na blogu. W tym wpisie – część 1, czyli 25 podstawowych wyrażeń idiomatycznych. Przetłumacz wyrażenia podane w nawiasach na język angielski: Wszystkie odpowiedzi znajdziesz we wpisach na blogu. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarce na stronie „Idioms” i znajdziesz artykuły o idiomach (1-5). Jeśli potrzebujesz szybkiego feedbacku – rozwiąż zadania w wersji interaktywnej tutaj. Good luck 🙂

Czytaj więcej »
Shopping Cart
Scroll to Top
Umów się na bezpłatną, 15-minutową konsultację!