4 października 2020

Present Simple cz. II

W poprzednim wpisie https://wespeak.pl/present-simple-cz-i/ przedstawiłam Ci podstawową budowę zdania w tym czasie. W tym poście do tej  struktury dodamy przysłówki częstotliwości. Przypomnę tylko, że przysłówek odpowiada na pytanie Jak? Gdzie? Kiedy?, przysłówek częstotliwości zaś: Jak często?

Przysłówki częstotliwości w języku angielskim możemy podzielić na 2 grupy. Pierwsza grupa to wszystkie przysłówki jednowyrazowe (+ 1 wyjątek , o którym za chwilę), druga grupa to przysłówki dwuwyrazowe i więcej . Przejdźmy do konkretów:

I grupa przysłówków:

never – nigdy

hardly ever – prawie nigdy

rarely/seldom – rzadko

sometimes – czasami

often – często

usually  – zazwyczaj

always– zawsze

Przysłówki częstotliwości jednowyrazowe (+ hardy ever) w zdaniu stawiamy między podmiotem, a czasownikiem:

Podmiot + przysłówek częstotliwości jednowyrazowy + czasownik + dalsza część zdania.

I                   always                                                                     go                to school by school bus.

Ja                 zawsze                                                               jeżdżę            do szkoły szkolnym autobusem.

UWAGA!  Wyjątkiem jest czasownik „być” (to be), który należy najpierw odmienić:

                   I am always at school on time. (Zawsze jestem w szkole na czas.)

II grupa przysłówków:

Do tej grupy należą przysłówki dwuwyrazowe i więcej, a więc:

  • once a (day, week, month, year…) – raz (dziennie, w tygodniu, w miesiącu, w roku);
  • twice a (day, week, month, year…) – dwa razy (dziennie, w tygodniu, w miesiącu, w roku)
  • three times a (day, week, month, year…) – trzy razy (dziennie, w tygodniu, w miesiącu, w roku)
  • four times a (day, week, month, year…) – cztery razy (dziennie, w tygodniu, w miesiącu, w roku)
  • złożenia ze słówkiem every, np. every day (każdego dnia), every week (każdego tygodnia), itd…

Przysłówki z drugiej grupy stawiamy najczęściej na końcu zdania. Nie będzie też błędem, jeśli postawimy je na samym początku. Ważne, żeby nie stały między podmiotem a czasownikiem:

Podmiot + czasownik + dalsza część zdania + przysłówek częstotliwości z drugiej grupy.

I                    go                 to school by school bus   every day.

lub

Przysłówek częstotliwości z drugiej grupy + podmiot + czasownik + dalsza część zdania.

Every day I go to school by school bus.

Chcąc sprecyzować swą wypowiedź dodając przysłówki częstotliwości w czasie Present Simple pamiętaj o tych zasadach, a z pewnością nie popełnisz błędów .

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nauka w systemie 1 na 1

Nauka w systemie 1 na 1

Podczas mojej nauczycielskiej przygody miałam okazję uczyć 3-latkę, przedszkolaków, uczniów szkoły podstawowej, gimnazjalistów, licealistów, studentów i dorosłych. I jestem wdzięczna za te wszystkie doświadczenia, bo wiem teraz, z którą grupą docelową i w jakiej...

FUTURE SIMPLE

FUTURE SIMPLE

Czy wiesz, że łabędzie (podobno) łączą się w pary na całe życie? Jeśli jedno z nich zginie, drugie pływa samotnie aż do śmierci... Ale co to ma wspólnego z gramatyką? Tak sobie pomyślałam, że ptaki te posłużą mi jako świetny przykład ilustrujący sens i znaczenie...

He used to run with me

He used to run with me

Opisując wydarzenia z teraźniejszości, przeszłości czy przyszłości, nie musisz ograniczać się tylko i wyłącznie do czasów gramatycznych. W języku angielskim istnieją trzy konstrukcje z "used to", które precyzyjniej oddają intencje nadawcy. Przyjrzyjmy się im zatem...

Homonyms 2

Homonyms 2

Homonyms are words that are spelled the same and sound the same but have different meanings., e.g. SPRING which can both mean to move quickly and one of the seasons of the year. Homonimy są to słowa, które mają taką samą pisownię i wymowę, ale inne znaczenia,...