20 października 2020

PRESENT SIMPLE cz. II

W poprzednim wpisie (patrz tutaj) przedstawiłam Ci podstawową budowę zdania w tym czasie. W tym poście do tej  struktury zdania dodamy przysłówki częstotliwości. Przypomnę tylko, że przysłówek odpowiada na pytanie Jak? Gdzie? Kiedy?, przysłówek częstotliwości zaś: Jak często?

Przysłówki częstotliwości w języku angielskim możemy podzielić na 2 grupy. Pierwsza grupa to wszystkie przysłówki jednowyrazowe
(+ 1 wyjątek , o którym za chwilę), druga grupa to przysłówki dwuwyrazowe i więcej . Przejdźmy do konkretów:

I grupa przysłówków:

never – nigdy

hardly ever – prawie nigdy

rarely/sometimes – rzadko

sometimes – czasami

often – często

usually  – zazwyczaj

always– zawsze

Przysłówki częstotliwości jednowyrazowe (+ hardy ever) w zdaniu stawiamy między podmiotem, a czasownikiem:

Podmiot + przysłówek częstotliwości jednowyrazowy + czasownik + dalsza część zdania.

I                   always                                                                     go                  to school by school bus.

Ja                 zawsze                                                                    jeżdżę            do szkoły szkolnym autobusem.

UWAGA!  Wyjątkiem jest czasownik „być” (to be), który należy najpierw odmienić:

                   I am always at school on time. (Zawsze jestem w szkole na czas.)

II grupa przysłówków:

Do tej grupy należą przysłówki dwuwyrazowe i więcej, a więc:

  • once a (day, week, month, year…) – raz (dziennie, w tygodniu, w miesiącu, w roku);
  • twice a (day, week, month, year…) – dwa razy (dziennie, w tygodniu, w miesiącu, w roku)
  • three times a (day, week, month, year…) – trzy razy (dziennie, w tygodniu, w miesiącu, w roku)
  • four times a (day, week, month, year…) – cztery razy (dziennie, w tygodniu, w miesiącu, w roku)
  • Złożenia ze słówkiem every, np. every day (każdego dnia), every week (każdego tygodnia), itd…

Przysłówki z drugiej grupy stawiamy najczęściej na końcu zdania. Nie będzie też błędem, jeśli postawimy je na samym początku. Ważne, żeby nie stały między podmiotem a czasownikiem:

Podmiot + czasownik + dalsza część zdania + przysłówek częstotliwości z drugiej grupy.

I                    go                 to school by school bus   every day.

lub

Przysłówek częstotliwości z drugiej grupy + podmiot + czasownik + dalsza część zdania.

Every day I go to school by school bus.

Chcąc sprecyzować swą wypowiedź dodając przysłówki częstotliwości w czasie Present Simple pamiętaj o tych zasadach, a z pewnością nie popełnisz błędów J

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Inne wpisy z tej kategorii

3 okres warunkowy

3 okres warunkowy

Na początek kilka słów przypomnienia: w języku angielskim wyróżniamy 0, 1, 2 i 3 okres warunkowy oraz tryby warunkowe mieszane. Pierwsze trzy dotyczą teraźniejszości lub przyszłości (1 i 2) podczas gdy 3 okres warunkowy jako jedyny dotyczy przeszłości, a więc...

Czasy wszystkie

Czasy wszystkie

Oto prawdziwa gratka dla wielbicieli angielskiej gramatyki:) Wszystkie 12 czasów w jednym miejscu. Idealne, jako szybka powtórka przed ważnym sprawdzianem na wyższym poziomie lub jako utrwalenie materiału do matury rozszerzonej. Nie umieściłam w zestawieniu czasów...

much/many/little/few/lots/plenty

much/many/little/few/lots/plenty

Przed Tobą kolejna część określeń ilościowych w języku angielskim. Wyrażenia te, podobnie jak poprzednie (patrz tutaj) związane są z policzalnością i niepoliczalnością rzeczowników. MUCH (dużo) i (A) LITTLE (mało) używamy z rzeczownikami niepoliczalnymi: much time...

0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do zakupów