20 października 2020

PRESENT SIMPLE cz. II

W poprzednim wpisie (patrz tutaj) przedstawiłam Ci podstawową budowę zdania w tym czasie. W tym poście do tej  struktury zdania dodamy przysłówki częstotliwości. Przypomnę tylko, że przysłówek odpowiada na pytanie Jak? Gdzie? Kiedy?, przysłówek częstotliwości zaś: Jak często?

Przysłówki częstotliwości w języku angielskim możemy podzielić na 2 grupy. Pierwsza grupa to wszystkie przysłówki jednowyrazowe
(+ 1 wyjątek , o którym za chwilę), druga grupa to przysłówki dwuwyrazowe i więcej . Przejdźmy do konkretów:

I grupa przysłówków:

never – nigdy

hardly ever – prawie nigdy

rarely/sometimes – rzadko

sometimes – czasami

often – często

usually  – zazwyczaj

always– zawsze

Przysłówki częstotliwości jednowyrazowe (+ hardy ever) w zdaniu stawiamy między podmiotem, a czasownikiem:

Podmiot + przysłówek częstotliwości jednowyrazowy + czasownik + dalsza część zdania.

I                   always                                                                     go                  to school by school bus.

Ja                 zawsze                                                                    jeżdżę            do szkoły szkolnym autobusem.

UWAGA!  Wyjątkiem jest czasownik „być” (to be), który należy najpierw odmienić:

                   I am always at school on time. (Zawsze jestem w szkole na czas.)

II grupa przysłówków:

Do tej grupy należą przysłówki dwuwyrazowe i więcej, a więc:

  • once a (day, week, month, year…) – raz (dziennie, w tygodniu, w miesiącu, w roku);
  • twice a (day, week, month, year…) – dwa razy (dziennie, w tygodniu, w miesiącu, w roku)
  • three times a (day, week, month, year…) – trzy razy (dziennie, w tygodniu, w miesiącu, w roku)
  • four times a (day, week, month, year…) – cztery razy (dziennie, w tygodniu, w miesiącu, w roku)
  • Złożenia ze słówkiem every, np. every day (każdego dnia), every week (każdego tygodnia), itd…

Przysłówki z drugiej grupy stawiamy najczęściej na końcu zdania. Nie będzie też błędem, jeśli postawimy je na samym początku. Ważne, żeby nie stały między podmiotem a czasownikiem:

Podmiot + czasownik + dalsza część zdania + przysłówek częstotliwości z drugiej grupy.

I                    go                 to school by school bus   every day.

lub

Przysłówek częstotliwości z drugiej grupy + podmiot + czasownik + dalsza część zdania.

Every day I go to school by school bus.

Chcąc sprecyzować swą wypowiedź dodając przysłówki częstotliwości w czasie Present Simple pamiętaj o tych zasadach, a z pewnością nie popełnisz błędów J

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Inne wpisy z tej kategorii

a/an/some/any/a lot of

a/an/some/any/a lot of

Jeśli chcesz określić ilość w języku angielskim najprościej dodać liczebnik przed rzeczownikiem . Co jeśli nie znamy dokładnej ilości danej rzeczy, albo coś jest rzeczownikiem niepoliczalnym? Z pomocą przychodzą tzw. quantifiers, czyli słówka określające ilość. W...

future continuous

future continuous

Future Continuous (czas przyszły ciągły) to kolejny czas przyszły w języku angielskim. Wyraża on myśl, że w pewnym momencie w przyszłości będziesz w trakcie wykonywania jakiejś czynności. Wyobraź sobie tę sytuację ze zdjęcia: lecący samolot. Wybrałeś/wybrałaś...

Present perfect continuous

Present perfect continuous

Present Perfect Continuous (czas teraźniejszy dokonany ciagły) to kolejny, ósmy już czas, który omawiam na blogu. Jeśli chodzi o zastosowanie , jest ono praktycznie identyczne, jak w czasie Present Perfect (patrz tutaj), jedyna różnica jest taka, że w czasie...

0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do zakupów