10 stycznia 2021

Present Simple vs Present Continuous

Exercise 1

Fill in the gaps using appropriate forms of the verbs from the brackets. (Uzupełnij luki odpowiednią formą czasowników z nawiasów).

  1.  What …………………………….. (she/do)? Shh! Be quiet! She …………………………….. (work).
  2. On Mondays we usually …………………………….. (have) English with Mrs Smith, but today we  …………………………….. with Mrs Covey.
  3. You  …………………………….. always (lose) your things!
  4. Are you thirsty? …………………………….. (you/want) something to drink?
  5. I  …………………………….. we should sell that house (think).
  6. What  …………………………….. (you/think) about?
  7. …………………………….. (you/believe) in magic?
  8. Who  …………………………….. (belong) this bag to?
  9. Excuse me, …………………………….. (anybody/sit) here? No, it’s free. Go ahead!
  10. Leave me alone! What  …………………………….. (you/want) from me?

Exercise 2

Make sentences from the scrambled words. (Z rozsypanych słów stwórz zdania).

  1. Can/off?/you/The/is/soup/it/turn/boiling.
  2. here/ It/ snow/doesn’t/Poland./in/much
  3. I’m/ What/you/ do/teacher/a/do?
  4. but/My /lives/at/staying/London/because/in/brother/now/place/he’s/our/Christmas/it’s/time.
  5. getting/ I/ go/dark. /must/now!/It’s
  6. today/just/I’m/work/always/walking./to/car/but/by/go/I
  7. broken!/washing/ breaking/The/down/ Oh/is/machine/no,/always/again!/not/It’s
  8. tired./Can/stop/about/starting/I’m/feel/ to/ we/that?/talking
  9. Not/French?/ your/ slowly./ How/getting/bad,/it’s/is/better
  10. What/ people?/doing?/ you/are/Can/see/they/those

Exercise 3

Translate the sentences into English. (Przetłumacz zdania na język angielski).

  1. Ciągle oglądasz TV! Powinieneś robić coś bardziej ambitnego.
  2. Nie gaś światła. Już tam idę.
  3. Jutro idę do dentysty.
  4. To spaghetti pachnie naprawdę świetnie!
  5. Co wolisz? Kawę czy herbatę?
  6. Martha twierdzi, że ma 3 dorosłe córki, ale nikt jej nie wierzy.
  7. Rozważam kupno nowego domu.
  8. Nie mam pojęcia dlaczego zachowujesz się w ten sposób. Zazwyczaj tak nie robisz.
  9. W poniedziałki i środy mamy angielski, ale w tym tygodniu mamy jeszcze dodatkową lekcję w czwartek.
  10. Posłuchaj! Ona śpiewa  ‘I see fire’!

Tradycyjnie, w razie wątpliwości odsyłam do artykułów na blogu, które szczegółowo opisują zastosowanie oraz budowę zdań w obu czasach: https://wespeak.pl/present-simple-cz-i/, https://wespeak.pl/present-simple-cz-ii/ i https://wespeak.pl/present-continuous/.

Klucz odpowiedzi do zadań znajdziesz tutaj.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nauka w systemie 1 na 1

Nauka w systemie 1 na 1

Podczas mojej nauczycielskiej przygody miałam okazję uczyć 3-latkę, przedszkolaków, uczniów szkoły podstawowej, gimnazjalistów, licealistów, studentów i dorosłych. I jestem wdzięczna za te wszystkie doświadczenia, bo wiem teraz, z którą grupą docelową i w jakiej...

FUTURE SIMPLE

FUTURE SIMPLE

Czy wiesz, że łabędzie (podobno) łączą się w pary na całe życie? Jeśli jedno z nich zginie, drugie pływa samotnie aż do śmierci... Ale co to ma wspólnego z gramatyką? Tak sobie pomyślałam, że ptaki te posłużą mi jako świetny przykład ilustrujący sens i znaczenie...

He used to run with me

He used to run with me

Opisując wydarzenia z teraźniejszości, przeszłości czy przyszłości, nie musisz ograniczać się tylko i wyłącznie do czasów gramatycznych. W języku angielskim istnieją trzy konstrukcje z "used to", które precyzyjniej oddają intencje nadawcy. Przyjrzyjmy się im zatem...

Homonyms 2

Homonyms 2

Homonyms are words that are spelled the same and sound the same but have different meanings., e.g. SPRING which can both mean to move quickly and one of the seasons of the year. Homonimy są to słowa, które mają taką samą pisownię i wymowę, ale inne znaczenia,...