29 listopada 2020

I’m wondering… czyli Present Continuous w praktyce

Exercise 1

Fill in the gaps using appropriate forms of the verbs from the brackets. (Uzupełnij luki odpowiednią formą czasowników z nawiasów).

  1. I …………………………………………….. ( write) an e-mail at the moment.
  2. ……………………………………………. we (meet) at five tomorrow?
  3. Look! She …………………………………..(sit) and ……………………………………………. (stare) at the window.
  4. My friends’ chidren ……………………………………………. (not/travel) to Mexico now.
  5. Dorothy ……………………………………………. (not/sleep). I think she ……………………………………………. (study) for the test.
  6. My uncle ……………………………………………. (leave) in two days.
  7. Who ……………………………………………. you (call)? I …………………………………………….(phone) Ann to invite her for my birthday.
  8. What ……………………………………………. she (do)? Don’t you see? She ……………………………………………. (cook) dinner for you!
  9. Me and my friends ……………………………………………. (play) a very important match on Saturday.
  10. We ……………………………………………. (not/ bake) a cake now.

Exercise 2

Make sentences from the scrambled words. (Z rozsypanych słów stwórz zdania).

  1. expecting/ ‘re/to/ important/ someone/We/come.
  2. rain./I/ singing/dancing/am/and/the/in
  3. He/ his/doing/now./homework/isn’t/
  4. Look!/ the/robbering/ at/ They/ moment/’re /bank/the
  5. dark!/ It/ it/ getting/ ‘s/ go/ ‘s/ I /to/ home./ dark/think/time
  6. flying/ Rome/ We/ in/days./ ‘re/ to/ seven
  7. mum/is/her/delicious/snack/Her/preparing/a/now.
  8. weird/ It/ kneeling./ , / These/ are/ and/ those/ it?/ standing/ ‘s/ women/are/isn’t
  9. now./ My/ aren’t/ the/ parents/ house/ cleaning
  10. drawing/such/ You/ beautiful/ things!/are

Exercise 3

Translate the sentences into English. (Przetłumacz zdania na język angielski).

  1. On nie śmieje się z ciebie, tylko z twojej siostry.
  2. Co robisz? Oglądam wiadomości.
  3. Kiedy wracacie? Wracamy w sobotę rano.
  4. Na kogo czekasz? Czekam na kuriera.
  5. Posłuchaj! Ktoś puka do drzwi.
  6. Co widzisz na obrazku? Jakiś mężczyzna idzie wzdłuż ulicy, a za nim biegnie dziewczynka w czerwonej sukience.
  7. Mój tata jest w garażu i reperuje nasze stare auto.
  8. Wyjeżdżam pojutrze o 7.00.
  9. Czy Paul i Steven się uczą? Nie, myślę, że oni tylko udają.
  10. Pani Brown właśnie jedzie do pracy.

W razie wątpliwości odsyłam do linku https://wespeak.pl/present-continuous/

Klucz odpowiedzi do zadań znajdziesz tutaj.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nauka w systemie 1 na 1

Nauka w systemie 1 na 1

Podczas mojej nauczycielskiej przygody miałam okazję uczyć 3-latkę, przedszkolaków, uczniów szkoły podstawowej, gimnazjalistów, licealistów, studentów i dorosłych. I jestem wdzięczna za te wszystkie doświadczenia, bo wiem teraz, z którą grupą docelową i w jakiej...

FUTURE SIMPLE

FUTURE SIMPLE

Czy wiesz, że łabędzie (podobno) łączą się w pary na całe życie? Jeśli jedno z nich zginie, drugie pływa samotnie aż do śmierci... Ale co to ma wspólnego z gramatyką? Tak sobie pomyślałam, że ptaki te posłużą mi jako świetny przykład ilustrujący sens i znaczenie...

He used to run with me

He used to run with me

Opisując wydarzenia z teraźniejszości, przeszłości czy przyszłości, nie musisz ograniczać się tylko i wyłącznie do czasów gramatycznych. W języku angielskim istnieją trzy konstrukcje z "used to", które precyzyjniej oddają intencje nadawcy. Przyjrzyjmy się im zatem...

Homonyms 2

Homonyms 2

Homonyms are words that are spelled the same and sound the same but have different meanings., e.g. SPRING which can both mean to move quickly and one of the seasons of the year. Homonimy są to słowa, które mają taką samą pisownię i wymowę, ale inne znaczenia,...